ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Кожен варіант складається з 10 завдань різної форми. Перед виконанням усіх завдань уважно перечитайте умову.
У завданнях 1–3 запропоновано чотири варіанти відповідей, серед яких треба вибрати ОДНУ ПРАВИЛЬНУ.
Не поспішайте. У разі потреби перечитайте умову ще раз.
Особливо зверніть увагу на завдання 4–5. Ці завдання пропонують п’ять тверджень, серед яких правильними є два. Можливі комбінації тверджень, позначених цифрами, – це варіанти відповідей. Правильною є лише ОДНА комбінація.
Наступні завдання не дають варіантів відповідей, тож мусите покладатися на набуті вміння.
Завдання 6 передбачає визначення й запис дати або хронологічних меж подій чи явищ, про які йдеться в уривках з документів. Щоб дати відповідь на запитання, слід знайти в тексті слова та словосполучення, що допоможуть локалізувати події, явища чи процеси в часі та просторі й, відповідно, з’ясувати зазначену в умові завдання проблему.
Завдання 7 пропонує з’ясувати, про яке явище, подію чи якого діяча йдеться у фрагменті з писемного джерела. Уважно обміркувавши відповідь, запишіть її в рядку поряд із завданням.
У завданні 8 слід визначити причини або наслідки запропонованих подій, явищ, процесів. Ретельно обміркуйте відповідь та стисло запишіть її у вигляді ДВОХ тверджень. Зверніть увагу, що твердження не мають повторювати ту саму думку.
У завданні 9 необхідно виявити спільні риси та відмінності у запропонованих фактах (явищах, процесах). Визначте спільне (не менше 1 характеристики) та відмінне (не менше 2 характеристик), запишіть відповідь у вигляді таблиці.
Спільне
__________________________________________________________________
|
Відмінне
|
|
|
Особливої уваги потребує завдання 10. Виконуючи його, ви маєте нагоду продемонструвати, як добре вмієте працювати з історичними джерелами. Це відкрите завдання, яке передбачає складання розгорнутої письмової відповіді. Попрацюйте над цим завданням на відведеній сторінці.
Проте пам’ятайте про час: на складання розгорнутої відповіді відведіть 15–20 хвилин.
Виконуючи завдання 10:
1) визначте, ким був автор документа, узагальніть, про що йдеться в документі, з’ясуйте, коли відбулися описані події; усе це стисло запишіть у першій частині вашої відповіді;
2) визначте, як автор розповіді ставиться до описуваних подій або історичних діячів; поміркуйте, навіщо він свідчить про події, які ідеї хотів донести до нащадків; з’ясуйте (сформулюйте) значення подій та явищ, про які йдеться в джерелі;
3) поміркуйте, у чому цінність джерела, стисло викладіть своє ставлення до описаних подій або діячів – такими міркуваннями завершіть свій текст.
Зверніть увагу, що вказані елементи змісту не є планом відповіді, тож у вашій роботі вони можуть бути висвітлені в довільній послідовності.
Коли всі завдання виконано, ретельно перевірте роботу. Тепер можна переносити відповіді в БЛАНК ВІДПОВІДЕЙ. Спочатку перенесіть відповіді до завдань з вибором однієї відповіді, а також короткі відповіді до завдань 6, 7, а також ДВА твердження із завдання 8.
Після цього перепишіть із чернетки текст відповідей на завдання 9,10.
Не кваптеся. Уникайте перекреслень і виправлень.
Для заповнення БЛАНКА ВІДПОВІДЕЙ вам потрібно 10–15 хвилин. Успіхів вам!
Збірник завдань. Посилання для скачування
|